Údržba umělé trávy

Údržba umělého trávníku je nesmírně důležitou činností, jelikož tento povrch trpí znečištěním, vlivy počasí i okolního prostředí stejně, nebo v mnohých případech i více, než povrchy přírodní. K údržbě a renovaci takového povrchu je tedy vhodné přizvat si specializovanou firmu. Ta se postará o obnovení původního podložení, o vyčištění samotného povrchu i o jeho renovaci. Jsou však případy, kdy takový povrch musíš čistit i sám majitel a to například při každodenním odstraňování listí, plevele a jakýchkoliv jiných běžných nečistot. Každý týden je pak nutné povrchy vyčesat speciálním kartáčem, aby se vlákna znovu zpět narovnala a doplnil se i chybějící zásyp.

Proteiny pro sportovce

Tělo těžce fyzicky trénujícího sportovce potřebuje průběžně doplňovat kvalitní protein. Jednou z možností je sáhnout po syrovátkových koncentrátech s vysokým obsahem bílkovin. Velmi zjednodušeně řečeno je syrovátka ( anglicky WHEY protein) vysrážený kasein z kravského mléka. Po vysrážení vznikne tvarohovitá hmota a tekutina - syrovátka. Ta sama o sobě moc dobrým zdrojem bílkovin není, protože jich obsahuje asi jen 12% a vysoké procento tuku. Proto se používají syrovátkové koncentráty a isoláty, které mohou obsahovat až 90% bílkovin s velmi nízkým obsahem tuku.Základní funkcí proteinových koncentrátů je získání kvalitní svalové hmoty a kvalitnější regenerace svalových vláken. Jsou ideální při intenzivním tréninku pro výživu svalů na zvýšení jejich objemu, zvýšení výkonnosti a zkrácení doby regenerace.

Některé mýty o fitness výživě

Jak zdravě jít a žít je největší otázka moderního světa. Zejména západní civilizace se probrala z pravěku junk-foodu, MCDonaldů, KFC atd. a začíná se aktivně zajímat o stravu a cvičení. Většinou pak narazí na mnoho spekulativních teorií a polopravd o fitness výživě. Například pečivo a přílohy - to vše jsou z velké části sacharidy. Vyloučením sacharidů ze stravy se skutečně začnou dít divy a tělo na absenci sacharidů reaguje tím, že si bere energii z tuků. Omezení sacharidů je velmi náročná psychická záležitost, protože jde o omezení jedné z nejpotřebnějších makroživin v jídelníčku. Tak rychle, jako jdou kila po vyřazení sacharidů dolů, stejně tak rychle se zase při zařazení sacharidů zpět kila vrací, navíc s nežádoucími potřebami po sladkém, jelikož tělo utrpělo šok a jeho přirozenou reakcí je vynutit si zásoby do dalšího případného omezení sacharidů. Na takovém principu funguje každá fitness výživa. Takže je třeba si nejprve velmi dobře nastudovat chemii a anatomii  a poté začít experimentovat se stravou :-)

Joomla SEF URLs by Artio